• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Kontantfinans - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Hur ska man orka?

Kimsan72

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 3 907
Blev medlem
18 Augusti 2017
Meddelanden
5 956
Mottagna reaktioner
6 150
Poäng
3 907
Hur kan du se om de har kollat? I mitt fall vill jag att de ska kolla då de kan se att jag inte spelat eller tagit nya lån samt betalat mina räkningar. Men tänker avvakta ändå innan jag ansöker om skuldsanering för att visa spelfrihet över tid samt att skulderna blir äldre.


Vad bra! Visar mer än gärna för att verifiera. @kimsan har bestämt mig för att avvakta med en ansökan. Spelfrihet=check
Inga nya lån sedan maj 18=check
Oro för företagets leasing STOR, vilket kan ge avslag.

Ja, Du & jag har ju diskuterat detta privat ! :) Du gör fullständigt rätt i att avvakta med ansökan ett tag !
Låt löneutmätningen komma igång, ta gärna hjälp av någon ”spelförening” (sorry, vet inte vad de kallas).
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
26 615
Mottagna reaktioner
12 941
Poäng
9 787
En fråga till av ren nyfikenhet. Har KFM behörighet att kolla bankkonton vid utmätning? De borde de väl?

Absolut. Det är nog den enskilt vanliga egendomen att utmäta också, banktillgodohavanden. Det förutsätter ju att man vet vilka konton som finns och vad som finns på dem.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp